Friday, February 16, 2007

il Padrino


il Padrino
Originally uploaded by iDip.

يقول المثل المصري: شخشخ يتلموا عليك
وهذا ما جرى عندما وصلت دفعة الملايين العشرة إلى بيت الزكاة من تبرع سمو الشيخ سالم العلي.
أنا خابر الزكاة فرض مو تبرع.... ما نختلف

فقد شخشخ الشيخ جيبه، وتجمع الناس عند بيت الزكاة، كل يحلم بتسديد دينه، والدين كما يقول المثل: هم بالليل وذل بالنهار، ويقول أصحاب المحلات: الدين ممنوع

لكن ردود الفعل لم تكن متساوية
فهناك من أشاد وشكر، وهم كثر أذكر منهم نافذة الشيخ سالم العلي الصحفية، الصحفي السابق النائب الحالي خضير العنزي
وهناك من دعا إلى حفظ ماء وجه الكويتيين، وهو نائب كيفان "اللي حلاته ساكت" الدكتور وليد الطبطبائي
وهناك من بدأ يحسب ثروة الشيخ سالم العلي.... حسودين يا الكوتيين
وهذا أحد زوار جار مخيمنا، الذي وصله خبر من "ديوانية عروقها بالماي" بأن حضرة صاحب السمو الأمير سيلقي خطابا في العيد الوطني يتعلق بموضوع التبرع، من قريب أو بعيد .... والسر عندكم بالأمان
وهناك من نسي أسماء الشوارع
ولكن ردة الفعل الأقوى كانت من ابن أخ الشيخ سالم العلي
شوفوا اش قال عن عمه
Fixed link

وإن أردتم قراءة مقالاته القديمة، توجهوا إلى موقعه القديم

20 comments:

UzF said...

dude, a lot of links.. that's good zeed il chayla :D

ok let's see,
there is this theory; it goes roughly to explain how while growing your fortune you reach a point where adding any extra amount of money to the already idle fortune will actually cause a net loss in the total assets. Now, supposing the rumours of the Head of National Guard being an old-fashioned money leech are true, then he wouldn't be a believer in modern (2007!) banking, i.e., he probably sleeps on mattresses and basements chock-stuffed with $$$ (make that kdkdkdkd lol) and now there is no more room for extra storage. Providing this room can cost more than he would want to afford hence it was actually a smart move while more room is prepared to "house" the future $$$ income. You know, there's hardly any land left unsold in the areas associated with the 4th ring road so boo-hoo for him.
هذا والله أعلم
ولكن لنا في حكاية "الدلاق" الأسود عبرة

ِAnyway,
ibluetooth:
i don't understand what the committee found so impressive about this website. The design is hardly mediocre and the content is available in hundreds of similar websites. There is no originality whatsoever..
I think it'll make more sense of the website was called
iblacksock ($$$ chiching) hahahahhaah

Forzaq8 said...

Bandwidth Limit Exceeded

ما اقدر اقرأ شنو ولد اخوه

kila ma6goog said...

الله يستر من خطاب 25 فيب

بومريوم said...

شىى بيحط العقل بالكف

الشيخ سالم العلى مأجر الساحة الخليفية لقصرة لورشة تصليح طراريد و جت سكى

شلون عشر ملاييين تبرع؟

عشر ملاييين دينار؟تومان؟روبية هنديه؟

يا خوفى آخرتها عشر ملايين خيشة تمر

White Wings said...

عشرة ملايين، يا ترى كم مئة دينار فيها؟
:)
كيفما تقلبها، تبدو الحركة مريبة
هل بدأت بلوقين جديدين؟

NYchick said...

idip
من قال عشر ملايين فقط؟ هم 100 مليون عزيزي

بس بصراحة قوووووووية

تحياتي

NYchick said...

اوه يمكن تقصد الدفعة الاولى منهم الي اوصلوا بيت الزكاة؟
بس هم قوووووية

بومريوم said...

يقال و العهدة على الراوى
ان دور بيت الزكاة هو دراسة الحالات فقط ثم رفعها للشيخ ليتم صرف المنحة عن طريقة

ياخوفى آخرتها تطلع فلوس مونوبولى

ولاّدة said...

كنت في المدرسة مع ابنته الجعدة....والمثل الكويتي يقول الجعدة حبه رعده...ونمى إلى علمي - والقصة على ذمة الراوي- أنها حين طلبت من والدها 10 آلاف دينار لشراء سيارة عام 1992 أصيب بصداع قاتل جعلها تتراجع عن طلبها

عشرة آلاف حق جعدته عورت راسه...ملايين للناس إشلون؟

السبب وراء التبرع سينكشف اليوم أو باكر ولكن

اللي ما أعتقد راح نفهم له سبب: إشلون الكويتيين صاروا رخاص؟
وين الأسر المتعففة ؟...وين الكرامة؟...وين المرجلة؟
الله لا يبلانا

iDip said...

UzF,
then it's all about "the already idle fortune", and why it's idle. ;)

اش قصة الدلاق الاسود عشان نعتبر؟

ForzaQ8,
All I could find (from my RSS reader) is this part form the 1st paragraph:
"خاف سمو الشيخ سالم العلي من غيظ سمو الشيخ ناصر المحمد رئيس مجلس الوزراء فوعد بتبرع مائة مليون دينار. تبرع هدفه سياسي و ليس عمل خير كما غُلف للناس. بقاء سمو الشيخ سالم رئيسا للحرس الوطني يسبب مشاكل له و لنظام الحكم. و حبذا لو ان يتقاعد"

Kila Ma6goog,
من صجك صدقته!؟
;p

بومريوم
كل شيء بمقابل
وهل هناك أفضل من الأجر مقابلا لما دفع؟
;)

وإذا رفعوها إلى الشيخ، هل سنسمع: أعطواه وزنه أنواطا
أو
أعطوه بكل ١٪ فائدة مثقالا من الذهب

White Wings,
فيها اللي فيها
وترى البلوجين مفتوحين من زمان، ومغبرين نظرا لنشاطي المتزايد
;)

NYchick,
الشمس منين طالعة اليوم
:)
واذا على قوية فهي قوية قوي

ولادة
منظر الكويتيين يعور القلب
والاسبوع اللي طاف كنت في البنك، فقال لي أحد أصدقائي من العاملين في البنك
ترى روحة البنوك شبهة هالايام

لا حول ولا قوة الا بالله
:(

Shurouq said...

يمكن نشوف المثل المصري المذكور على قصر دسمان في المستقبل

وايد أحلى من "لو دامت.." وينفع مطلع أغنية بعد

Q said...

iDip,
بالدوام معاي وحدة تسولف عن صديقتها في بنك و شلون انصدموا من الناس و عدد طلبات شهادة مديونية! تقول الناس جميع الأشكال من المديون و بحاجة إلى الناس اللي عوايلهم ممكن تغطي المديونيات كلها!!

Maze said...

Don't mention Beit Al Zokat infront of me....damn damn damn...i printed around 350 liability certificates in one week!! All of them want it to beit el zokat...it was a pain in the ...

Oufffff and am still doing it...the prob is that they believe that their debts will be written off by beit el zokat...

Anyways it was a good initiative from his hyness...the amount was 100Million...

take care man...let us see in the next meeting...:)

Hanan said...

What's so special about the ibluetooth is that it has the word Islami in it. It has become such a catch term that you can pretty much add it to anything to gain public approval.

My friend at the bank tells me that people drive to the bank in their Porche's to get these liability certificates. Basically this is professional begging.
يعني طرارة على مستوى
When have we become such a greedy nation?

bo9ali7 said...

هل في النار للظمآن ماءُ؟

Alia said...

إللي سمعته من قصص عن بيت الزكاة ومحاباة مسئوليه لمذهب دون آخر شيء مخجل بحق الغرض من تأسيسه، المحتاج محتاج ماكو أحد على راسه ريشه

وأعتقد راح نسمع العجب العجاب في الكيفية اللي راح تصرف فيها هالعشر ملايين

ويا خبر بفلوس

Spontaneousnessity said...

happy 25th & 26th

Arfana said...

في تعدي على الصلاحيات المصرية؟
joking :-)


I heard that one time long ago, he calculated his long due zikat and almost had a heart attack when he saw the number. So he changed his mind!

He's our own local scrooG:-)
(only i think he ATE christmas)

White Wings said...

أين أنت أيها السيد؟

Spontaneousnessity said...

hathey el deera ma77ad ye7ebha ={