Tuesday, January 02, 2007

عجبي


Saddam Whispers Last Words
Originally uploaded by dakinewavamon.

ظالم.. سفاح.. وطاغية، قتل .. شرد أُناس
بعديها عامل ضحية... يا اختي عليك حسّاس
بيدك ماسك المصحف... يعني بتاع ربنا؟
ده يا ما جندك يا كاذب ع المصاحف داس
عجبي

يهلل... يكبر، لما عليه بالعدل حكموا
وهو اللي بالعدل ابدا ما حاكمش خصمه
دلوقتي لما تبدلت المناصب والكراسي
فاكر نفسه يهرب من مصير الذين ظلموا؟
عجبي

النهار ده يبكي عليه عرب ومسلمين ومزيد
يقولوا: نعم ظَلَم والامره ده أكيد
يسألوهم: ايه العبارة وكل ده البكى ليه؟
يردوا: ليه عدموه صباح يوم العيد!؟
عجبي

محاولة متواضعة لتجميع استغرابي و"عجبي" (على طريقة رباعيات صلاح جاهين) من المعارضين لاعدام صدام حسين أو توقيت اعدامه

11 comments:

AyyA said...

Does that mean he’s destined to go to heaven after uttering those words? 3ajabi
I am against death penalty even on Sadam Husain.

بومريوم said...

قصة صدام بتصير مثل قصة الاصنام بالكعبة

و شوى شوى بيتحول من مجرم الى بطل الى صنم يعبد

Judy Abbott said...

i have a link on my blog with his last words ...


il moshkila hal bani adam mo9er ina ohwa yekhaf allah !!! madry shloon rakeb.. la o foog sheena, mayabe yegha6oon wayhah lama yemoot!!!

ya3ny i dunno know 9ara7a!

Spontaneousnessity said...

*sigh*

bo9ali7 said...

من ناحية يستاهل الموت..يستاهل او نص
بس ما تشوف ان من الظلم تطبيق العقوبة على شخص واحد و ترك بضع و عشرون حاكم عربي يستاهلون نفس العقوبة

..خارج الموضوع
هدوء اعصابه ما يلفت النظر؟

iDip said...

Ayya,
then we're on different sides.

بومريوم،
ما استبعد

Judy Abbott,
he lived in his own world with his own standards... so nothing is strange, but what is strange is what people said after the execution... 3agabi

Sponty,
eeehhhh

Bo9ali7,
اذا كان من الممكن تطبيق العقوبة عليهم ليش لأ.... ولكن المثل يقول
اذا أردت أن تطاع فاطلب المستطاع... يا بوصالح

Soud said...

لا يختلف اثنان على وجوب إعدام هذا الطاغية ,ولكن ما أثير من خلال ميعاد الإعدام أول أيام العيد , بالأضافه إلى أصوات الطائفيين الذين أعدموه أدت إلى التعاطف وخاصة من الطائفة السنية مع المقبور على عمرة

الحرب الطائفية قادمة في العراق , وبالتالي التقسيم إلى ثلاث دويلات كرديه , سنيه , شيعية

وأنت نسيت الفوضى الخلاقة تبعت رايس وألا أيه ؟ ;)

AyyA said...

I am against death penalty because it’s uncivilized; I would have rather seen him suffer in humiliation in his cell for the rest of his life. Death has only released him from his agonies, and as Bo-Maryoom said; created an idol of him that may be worshipped someday.

iDip said...

Soud,
"Creative Chaos"
احنا لو الله يفكنا من تنظير بوش واللي حواليه من الـ
"Yes People"
أو بالكويتي جماعة الشور شورك يا يبه

Ayya,
I tried to dissect the death penalty, but I didn't find it uncivilized. If a nation considers it so, another one doesn't & each to its own [Law].

As for saddam, he will be "idolized" either way. Dead as a so called "Martyr", or imprisioned as a "symbol of resistance". Even russians still march in remembrance of Stalin, whom no other person on earth killed russian like he did

neelaah said...

صراحه
رووووووعه
استغربت في البدايه
لاني تقريبا حافظه جاهين

كونه يستاهل
اكيد يستاهل

التساؤل
لو كان صدام ربيب امريكا
ما كنا راح انشوف كل اللي بكوا عليه
يتباكون على مذابح الانفال و الدجيل

مشكلتنا
كعرب
غالبا ما الكره
يعمينا
ما يخلينا نشوف الصح من الخطأ

iDip said...

neelaah,
شكرا :)

مو بس الكره يعمي، حتى زود "الحب" اللي يتحول الى تعصب قبلي جاهل، يحول "الاقارب" الى ملائكة... حتى لو كانوا شياطين انس